حرف های کودکانه

رد پای یک غایب

حرف های کودکانه

رد پای یک غایب

درد و دل خدای رحمان و رحیم

زنده باش و زندگی کن ای آدمی

فاخر نام و نشان من باش ای آدمی

زنده باش و سیر کن در این برین

هرچه خواستی تصویر کن به دمی

زنده باش و گام نه در دیار منی

ناظر منعم باش و امر نه به رمی

زنده باش و کوچ کن به اغیار شریح

شعف چندان به، کاین کلام سرنهی

زنده باش و زندگی کن ای آدمی

فاخر نام و نشان من باش ای آدمی

زنده باش و سیر کن در این برین

هرچه خواستی تصویر کن به دمی

زنده باش و زنده کن جملگی برتری

ارزش تو والاست بر هر جن و پری

زنده باش و زاینده کن زین رود شنی

مجذوب خود باش ای انسان سخی

زنده باش و قدر نه نعمت های من

از نغیر انفاق کن به بنی آدمی

زنده باش و معشوق دلداده باش

باش زین عشاق بی پروای و ثقی

زنده باش و خوش باش ای مخلوق من

هرچه دارم پیشکش قدوم باشد و سر نهی

منم عاشق و شیرین فرهاد تو

منم دیوانه و لیلی مجنون تو

منم خالق و مشعوف خرام تو

منم خدای و غافر کردگار تو

منم خدای و منم الله و منم رحمان خبط های تو

منم درویش و منم مرتاض و منم سلمان مغرور تو

جملگی گفتم چون رجز در پی لشکر افکار تو

منم ایزد و منم عاشق و منم دوستدار تو

گر سر نهی، تاج نهم شانه به شانه دم نهم

گر حب دهی، خود نهم دل به دل غم نهم

گر دل نهی، عشق نهم عضو دو حرفی نهم

گرخشم نهی، بوس نهم گونه به گونه لب نهم

گر غم نهی، شادی نهم صبر جمیل و اجر نهم

گر شاد نهی، شعف نهم دنیا و عقبی به دم نهم

گر سر نهی، سر نهم سر بر دوش مخلوق نهم

گر دل نهی، دل دله شوق نهم اشک به دیدار نهم

الا ای آدمیان دیار مشتی خاک، الا ای آدمیان شاهنشاه فلک الافلاک، زنده باشید و زندگی کنید قدر نعمت دارید و پادشاهی کنید. جملگی خصم و غم و اندوه مختومه است آنچه باشد اعمال و حب و یاری مظلومه است...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد